Godišnja izložba
ostvarenja

Villa u pogledu

Nagrada Drago Galić za najuspješnije ostvarenje na području stambene arhitekture u 2020.

Foto: Marko Sliko Raguž
Foto: Marko Sliko Raguž
Foto: Marko Sliko Raguž
Foto: Marko Sliko Raguž
Foto: Krunoslav Ivanišin
Foto: Marko Sliko Raguž

Autori:

Krunoslav Ivanišin
Lulzim Kabashi
Iva Ivas

Tvrtka:

IVANIŠIN. KABASHI. ARHITEKTI

Projektni tim:

, ,

Suradnici:

Andrej Marković / Ultra Studio - projekt konstrukcije , Ante Maslać - projektna organizacija, nadzor nad izvedbom , Nelly Trdić - oprema interijera

Investitor:

Izvođač:

Godina početka projektiranja:

2007.

Godina dovršetka projektiranja:

2020.

Godina početka gradnje:

2014.

Godina dovršetka gradnje:

2020.

Površina obuhvata:

1570 m2

Ukupna tlocrtna površina:

695 m2

Ukupna vrijednost investicije bez PDV-a:

-

Program / vrsta:

Stanovanje

Lokacija:

Dubrovnik

Obrazloženje stručnog žirija:

Obiteljska kuća najelastičniji je arhitektonski genre na kojem su mogući svi ekstremi stvaranja prostora. Ova kuća predstavlja jednu od mogućih krajnosti. Višerazinski volumen, utisnut u stijenu, svoju pojavnost oblikuje topografijom krovova i prepletom plavičastih refleksija na staklenim trakama ograda i pročelja. Kuća se ne sastoji od spavaćih i dnevnih soba, nego mnoštva mjesta umreženih u prostornu petlju interijera i eksterijera bez vidljive granice među njima. Poput Loosovih vila, i ova je stvorena od složenih kretanja i skretanja, spuštanja i uspinjanja te posljedično snažnih doživljaja prostora. Dok Loos obgrljuje privatnost svojih vila krutom i neutralnom kutijom, ovdje pak more u dodiru s nebom, otok Lokrum i zidine Grada postaju njene stvarne granice. Mediteranski Raumplan.

O projektu (tekst autora):

Villa u pogledu sagrađena je po dócima starog maslinika između drevnog karavanskog puta i neformalne piazze pred romaničkom crkvom svetog Jakova. Stoga je njen oblik terasast, stisnut između maslina i suhozida. Smještena je na rubu prirodnog amfiteatra, odsječka elipse s villom u jednom, a Dubrovnikom u drugom fokusu. Glavni ulaz je s najviše točke terena, vrtom kroz ustakljeni ulazni paviljon u silaznu meandrirajuću sekvencu s veličanstvenim pogledima koji se otvaraju na sve strane. Centar kompozicije je platforma iza bazena izdignuta nad okolinom, izložena suncu i prizoru ali zaštićena od pogleda. Četverorazinski volumen organiziran je oko tog ovorenog središta s krovnim plohama kao sustavom vanjskih rampi koje se obrušavaju prema pogledu i okreću od njega. One nadograđuju formaciju reljefa prirodnom logikom poljoprivrednih, infrastrukturnih ili vojnih konstrukcija ne suprotstavljajći mu se nego rastući iz njega i prodirući u pogled poput Dubrovačkih zidina. Ni jasne granice niti jednoznačne hijerarhije među unutrašnjim i vanjskim prostorima nema, ona je posredno određena mjestom u pogledu u kojemu je villa projektirana. Ovisno o dobu dana i godine i vremenskim prilikama, moguće je istodobno korištenje ville oko različitih središta. Zimska oluja na moru djeluje uzvišeno od iza velikih staklenih pregrada, a boje sutona mijenjaju se s godišnjim dobima od narančaste u kolovozu do ljubičaste, skoro modre u hladnim zimskim mjesecima. Činjenica da je veliki dio volumena građevine ukopan u stijeni iskorištena je za provjetravanje i prirodno održavanje ugodne temperature. Vrt je uređen na dócima i zasađen mediteranskim i egzotičnim biljkama koje će u vlažnom dubrovačkom podneblju brzo narasti i povezati villu s neposrednim okolišem te cjelinom dubrovačkog uzgojenog krajolika.